Dificultățile reunesc: BMW și Daimler se pregătesc pentru cooperare pe scară largă

Dificultățile reunesc: BMW și Daimler se pregătesc pentru cooperare pe scară largă

20.12.2018 0

Apariția erei vehiculelor electrice și condusul autonom au generat un val de asociații noi în industria automobilelor. Chiar și cei mai răi concurenți, BMW și Daimler, sunt gata să producă în comun mașini.

Ieri, Bloomberg, citând surse anonime, a anunțat începerea negocierilor dintre BMW și Daimler pentru lansarea în comun a componentelor pentru viitoarele mașini - vehicule electrice și vehiculelor fără pilot. Este vorba despre crearea unei alianțe cu depline, așa cum este cazul cu Ford și VW, chiar dacă până când schimbi de acțiuni între companii, dar la modelele BMW si Daimler pot să apară componente cheie comune (de exemplu, baterii pentru vehicule electrice) și chiar și o platformă. În prezent, BMW si Daimler deja lucreaza impreuna cu Audi în comun pentru un proiect numit HERE, implicat în dezvoltarea de înaltă precizie, actualizate în timp real 3D-hărți pentru operarea fără pilot, iar noi negocieri axat în primul rând pe „hardware“ aduc la costuri de dezvoltare mari și că problema este prea împovărător pentru ambele companii - concluzia este că va fi mai ieftin împreună.

În octombrie, s-a aflat de plecarea iminentă de la Daimler a principalului său lider din ultimii ani - Dieter Zetsche. Împreună cu el vom lăsa epoca mașinilor tradiționale, la care suntem obișnuiți timp de un secol. Acum, Daimler dezvoltă zeci de modele electrice și creează o infrastructură de producție globală pentru ei. BMW face același lucru și toate acestea necesită investiții de miliarde de dolari - atât de mulți bani nu au fost cheltuiți niciodată de către producătorii de autoturisme noi. Mai mult decât atât, nimeni nu poate garanta că lumea în general are nevoie de un număr atât de mare de vehicule electrice pe care industria auto se pregătește să le producă, adică este posibil să nu fie posibilă recuperarea banilor investiți în dezvoltarea lor.

În ceea ce privește mașinile fără pilot, viitorul lor este și mai incert. Da, unele prototipuri au făcut deja cu succes călătorii pe distanțe lungi fără ajutor uman, dar astfel de călătorii au loc în condiții bune de vreme și pe drumuri bune, iar odată cu apariția unor situații anormale, inteligența artificială eșuează și permite accidente, inclusiv letale. Unii experți consideră în general că pariul pe inteligența artificială este eronat, utopic - spun ei, robotul nu va putea niciodată să învețe să răspundă în mod adecvat la o schimbare bruscă a situației și să ia decizii în cunoștință de cauză. Între timp, o mulțime de bani intră deja în dezvoltarea sistemelor autonome de conducere. În general, dorința BMW și Daimler de a împărți riscurile este destul de ușor de înțeles.

Vom vedea rezultatele muncii comune a celor doi giganti auto germani,dar nu mai devreme de cinci ani, deoarece dezvoltarea noilor modele este un proces îndelungat, în special acele pe care companiile nu le-au avut înainte. Un exemplu este un alt parteneriat - între Mazda și Toyota. În luna august a anului trecut, au anunțat crearea unei alianțe pentru producția în comun a vehiculelor electrice și mașinile fără pilot, însă Mazda va face primul său vehicul electric în masă, fără Toyota, deoarece dezvoltarea sa a început cu mult înainte de unificare.

​​​​​​​

Facebook Comments